Nie otrzymałem danych logowania – co teraz?

Takie pytania najczęściej przesyłane są z prywatnych skrzynek mailowych studentów (wszelkich poczt wp, gmail i innych buziaczków). Wiemy więc natychmiast, że student nie korzysta z oficjalnej, uczelnianej skrzynki pocztowej. Często jest też tak, że studenci mylą pocztę z wiadomościami na Wirtualnej Uczelni, które są jedynie tablicą ogłoszeń.

Logowanie do studenckiej poczty jest proste (instrukcja znajduje się również na Wirtualnej Uczelni): należy wejść na stronę gmail.com i dodać nowe konto, a następnie zalogować się takimi samymi danymi jak do WU, czyli swoim adresem z końcówką @st.swps.edu.pl oraz hasłem.

Jeśli nie zalogowałeś się do poczty wraz z początkiem studiów, czeka Cię całe mnóstwo wiadomości do odczytania. Wiadomości rejestracyjne do panelu badawczego SONA trafiają na skrzynki studenckie z początkiem października.

Odchodząc od zadania zalogowania do systemu: korzystanie z poczty studenckiej jest niezwykle ważne. Cały kontakt z wykładowcami, wszelkie ważne wiadomości, a przede wszystkim zaproszenia do udziału w nowych badaniach, odbywa się poprzez to narzędzie.

Jeśli rzeczywiście nie możesz odnaleźć danych, pomimo wykonania powyższych instrukcji, skontaktuj się z nami.

 

Jak się skontaktować z administratorami?

W tym celu odwiedź wejdź w zakładkę Kontakt.

 

Dlaczego system wymusza ponowne wykonanie procedury wstępnej?

Procedura wstępna jest powtarzana 1-2 razy w roku. Ważne, by wypełniać ją rzetelnie za każdym razem. Dlaczego to jest istotne? Procedura zawiera informacje, pozwalające na skierowanie badania do konkretnych osób (np. leworęcznych pracujących osób z dwójką dzieci). Istotne jest więc, aby dane w systemie były jak najbardziej aktualne.

 

Czy mogę edytować dane podane w procedurze wstępnej?

Jak najbardziej. Skontaktuj się z nami – zakładka kontakt.

 

Wykonałem badanie online i nie otrzymałem punktów – co teraz? Czy mam wykonać badanie ponownie?

Absolutnie nie! Jeśli badanie zostało ukończone, nie wykonuj go ponownie.

Niektóre badania w systemie rozliczane są automatycznie i wynika to ze sposobu rozliczania jaki przyjął badacz prowadzący badanie. Inne badania rozliczane są po jego całkowitym zakończeniu. Trzeba więc poczekać aż badanie się zakończy (termin tzw. deadline), a badacz zweryfikuje kto wziął udział w badaniu i kto powinien punkty otrzymać. Jeśli więc ukończyłeś badanie, możesz spokojnie założyć, że punkty otrzymasz.

Jeśli z jakiegoś powodu punktów nie otrzymałeś, napisz do badacza z prośbą o wyjaśnienie, załączając odpowiedniego administratora do wiadomości (w ten sposób my również wiemy, że coś się dzieje).

 

Dlaczego za niektóre badania online dostaję punkty natychmiast po ich wykonaniu, a za inne punktów nie otrzymuję i mają one status “Oczekiwanie na działanie ze strony badacza” lub “W oczekiwaniu”.

Niektóre badania w systemie rozliczane są automatycznie i wynika to ze sposobu rozliczania jaki przyjął badacz prowadzący badanie. Inne badania rozliczane są po jego całkowitym zakończeniu. Trzeba więc poczekać aż badanie się zakończy (termin tzw. deadline), a badacz zweryfikuje kto wziął udział w badaniu i kto powinien punkty otrzymać. Jeśli więc ukończyłeś badanie, możesz spokojnie założyć, że punkty otrzymasz.

Jeśli z jakiegoś powodu punktów nie otrzymałeś, napisz do badacza z prośbą o wyjaśnienie, załączając odpowiedniego administratora do wiadomości (w ten sposób my również wiemy, że coś się dzieje).

 

Nie zostały mi przyznane punkty / Zostały mi przyznane punkty karne, a przecież brałem udział w badaniu. Dlaczego?

W systemie badania prowadzą zarówno nasi pracownicy, jak i studenci, a że są to ludzie z krwi i kości, zdarzają się błędy i pomyłki. Najprościej jest wyjaśnić sprawę poprzez kontakt bezpośrednio z badaczem lub z administracją, która pomoże Ci rozwiązać Twój problem.

 

Zaszły zmiany w moim trybie studiów / Przeniosłem się na inny wydział – dlaczego zmiany nie są widoczne w systemie?

Zmiany w systemie nie następują automatycznie. O każdych zmianach w trybie studiowania lub przeniesieniu na inny wydział poinformuj odpowiedniego dla danego wydziału administratora. Wszystkie wymogi punktowe znajdują się na stronie panelbadawczy.swps.edu.pl i są wymogami obowiązującymi, a każdy student ma obowiązek się z nimi zapoznać.